BAHAR YARIYILI KAYIT YENİLEME ve DERSE KAYIT İŞLEMLERİ

25 Ocak 2016

TOROS ÜNİVERSİTESİ

2015-2016 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI

KAYIT YENİLEME/DERSE KAYIT İŞLEMLERİ

 

2015-2016 Eğitim-Öğretim Yılı BAHAR YARIYILI kayıt yenileme /derse kayıt işlemleri aşağıda belirtilen tarihler arasında yapılacaktır. Aşağıda belirtilen tarihlere ve uyarılara dikkat edilmesi; işlemlerin süresi içerisinde tamamlanması açısından ve sonradan mağduriyet yaşanmaması için önemlidir.

1. SINIFLAR DAHİL TÜM ÖĞRENCİLERİN 2015-2016 ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI KAYIT YENİLEME / DERS SEÇME İŞLEMLERİ  ÖĞRENCİLERİN KENDİLERİ TARAFINDAN YAPILACAKTIR.

ÖĞRENİM ÜCRETİ / MUHASEBE ONAYI  ( EN GEÇ 29 Ocak 2016) 

Öğrenim ücreti yükümlülüğü olanlar en geç 29 Ocak 2016 tarihine kadar kayıt yenileme ilk aşaması için Muhasebe Müdürlüğüne gelerek işlem yaptırmak ve onay almak zorundadırlar. Onay işleminden sonra ders seçimini yapmalıdırlar.

Öğrenim ücretiyle ilgili herhangi bir sorunu olmayan öğrenciler 02-11 Şubat 2016 tarihleri arasında ders seçimi yapabileceklerdir.

İNTERAKTİF DERSE KAYIT / KAYIT YENİLEME  (02- 11 Şubat 2016)       

Öğrenci derse interaktif kayıt yapabilmek için; http://oibs.toros.edu.tr/ sayfasından Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi'ne kendilerine daha önce verilen kullanıcı adı ve şifre ile giriş yapmalıdır. Bu bilgileri eksik olan öğrencilerin Bilgi İşlem Daire Başkanlığı görevlilerinden yeni şifre almaları mümkündür.

Ders kaydı işlemlerinde öğrenciler öncelikle başarısız oldukları dersi/dersleri almak zorundadır. Başarısız dersler (ÖBS)Öğrenci Bilgi sisteminde BAŞARISIZ OLDUĞUNUZ DERSLER bölümünde yer almaktadır.

Yeni alınacak dersler AÇILAN DERSLER kısmından işaretlendikten sonra seçilen derslere eklenip, tüm seçilen dersler danışman onayına gönderilir ve öğrenci ders kaydını gerçekleştirmiş olur.

Ders Kayıt Çıktıları: Ders kayıt çıktıları, karışıklıkları engellemek ve gereksiz çıktıların önüne geçebilmek amacıyla Akademik Takvim'de belirtilen Ders Ekleme / Çıkarma haftasından sonraki hafta 18-29 Şubat 2016 tarihleri arasında 3 nüsha Ders kayıt çıktısı alınıp, danışman öğretim elemanına imzalattırılacaktır. İmzalı çıktılardan bir nüshası öğrencide kalacak 2 nüshası Danışmana verilecek ve bunlardan bir nüshası Dekanlık/ Yüksekokul/ Meslek Yüksekokullarınca Öğrencinin özlük dosyasına konulmak üzere en geç 07 Mart 2016 tarihine kadar Rektörlüğe gönderilecektir. Bu işlem ileride karşılaşılabilecek sorunlar için önem taşımaktadır.  Yapılan işlemlerin danışman tarafından onaylanıp onaylanmadığını öğrenci kendi sayfasından bakıp kontrol etmelidir. Seçilen dersler danışman tarafından onaylanmış ise 2015-2016 Bahar Yarıyılı dersleri öğrencinin transkriptine yansıyacaktır. Aksi halde durumun danışmana bildirilmesi gerekmektedir.

2015-2016 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında ders seçimi yapılırken dikkat edilmesi gereken durumlar:

1- Öğrenci ders kaydını yapmadan önce sistemdeki başarı İzleme bölümünden giriş yapmalı ve başarı durumu bölümünden ders durumunu mutlaka incelemelidir.  

2- Öğrenci otomasyonu sayfanızdaki müfredatınızda bulunan derslerle, Başarı durumu bölümündeki dersleri karşılaştırarak kayıt yapacağınız dersleri belirleyiniz.

Derse kayıt ile ilgili karşılaşılabilecek sorunların öncelikle Danışman hocanıza ilgili bölüm başkanlığına ve Fakülte/ YO/MYO Sekreterliklerine veya Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirilmesi yararınıza olacaktır.

Konu ile ilgili yeni düzenlemeler olması durumunda  bilgiler güncellenecektir. Bu nedenle Üniversitemiz web sayfasını takip etmeniz yararınıza olacaktır.

 

                                                                                            ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI